Mikkiz - Follow Your Dreams

Alla inlägg under maj 2011

Av LillMikkiz - 31 maj 2011 11:27

Hej hopp!

Nu har jag äntligen fått ordning på min lilla pc :D Den är grym faktiskt. Absolut värt det. :) I eftermiddag ska jag till sjukgymnasten med ryggen :/ Inte så kul, men jag hoppas att det går bra i alla fall. Jag vill ju kunna åka med till Göteborg och gå på Liseberg utan att få problem med ryggen. Jag hoppas att jag hinner fixa den innan vi ska dit. Antagligen är det inte så många gånger som jag måste gå, det får jag nog veta idag. :)


Älsklingen sitter och spelar data och jag kollar på^-^.

Idag är det annars en lugn dag idag, älskling är hemma från skolan så han kan hjälpa mig att packa, det är ju en del kvar..Jag har inte packat några av kläderna till exempel, och det finns lite grann xD


Igår kväll såg vi på film, först Husk och sen Red Riding Hood. Den första var väl okey, lite förutsägbar, men okey. Red Riding Hood var grymt bra! En av de bästa filmerna jag sett på ett tag faktiskt. Utom Despicable Me så klart ;) (Det är nog bara jag som inte tröttnat på den skulle jag tro xD)

Men Red Riding Hood är definitivt värd att se! :D Spännande och lite ledsam på samma gång.


Imorgon när jag hämtat nycklarna till lägenheten och städat där, ska jag åka till pappa och sova över tills torsdag. Då ska vi åka en sväng till IKEA och köpa massa roliga saker till mitt nya hem. Ska bli riktigt kul! Och jag hoppas att min bror hänger med också så att jag får träffa honom. :) Det är nog tur att jag har kollat ut vilka saker jag vill ha på IKEAs hemsida redan nu, annars skulle vi få spendera halva helgen med att gå runt där xD 


Kompisarna kommer ju som sagt hem på fredag igen, så de kanske kommer över en sväng och ser hur det ser ut på det nya stället. :) Innan de kommer måste jag nog storhandla, eftersom jag inte har något alls hemma xD Jag får flörta lite med älskling och be honom hjälpa mig att bära. ;) 


Nu ska jag ta och börja packa lite innan hela dagen har gått..Hoppas alla har det bra. :)

Kramar,


//Mikkiz   

Av LillMikkiz - 30 maj 2011 08:39

Godmorgon Världen!

Känner att jag inte är riktigt vaken än :P Men skriver lite i alla fall. Vädret är fint idag, så man kanske ska ta och gå ut en sväng lite senare! Älsklingen är hemma idag, så det blir nog en ta det lungt dag, med mycket mys och kanske någon bra film. :) 


Jag har funderat på om man ska åka till simhallen och ta ett ute dopp, dom har ju öppnat ute bassängerna nu. Men det kanske är lite kallt för det..hmm...vi får se ;)

Måste ringa till adressändring idag med, och hoppas på att de inte drar allt för mycket pengar från mobilen.. :P


Vet inte om jag har så mycket att säga, skrev nog det mesta igår om vad vi gjorde och idag har vi inte planerat något än så länge. Vännerna åker till stockholm, och kommer hem på fredag så med dem kan vi inte göra något. :)

Den här veckan får vi helt enkelt utse till "flytt-vecka"! Ska packa det sista idag och imorgon, sen på onsdag ska jag hämta nycklarna :D

Skriver mer senare om jag kommer på mer kuligt att skriva :)

Ha de gött!

Kramar,


//Mikkiz  

Av LillMikkiz - 29 maj 2011 20:04

Tjo!

Kom just hem från grillkväll på en av kompisarnas pappas kolonilott tillsammans med vännerna. Lika kul som vanligt. Utom att alla var lite sega, speciellt två av dem som var ute och festade halva natten xD men men ;P

Jag sov i natt i alla fall :) Nu är vi trötta både jag och älskling så vi ska nog bara ta det lungt nu ikväll. Dagens runda minigolf gick inte jättebra xD Mina poäng i ordning som jag fått i år: 72, 56, 49 och sen idag fick jag 59. Inte världens bästa, men jaja. Kul var det i alla fall, och det är väl det som är huvudsaken, right? :)

Älsklingen har bänkat sig i sängen och spelar Halo 3 och jag sitter här och spelar schack mot datorn..Går sådär xD


Imorgon hoppas jag att smset om datorn kommer, så att jag kan hämta den! Spännande! :) Ni som inte har sett hur den ser ut kan kolla på inlägget jag gjorde i förrgår om jag inte minns fel.. :) Den är awesome :D ;)

Älsklingen har hittat ett spel på tradera som han så gärna vill ha och han ska sitta uppe tills mitt i natten då auktionen slutar för att vara säker på att han vinner den xD Skön man kan vara, vi får se om han slocknar framför datorn eller om han faktiskt lyckas hålla sig vaken. Just nu känner i alla fall jag att jag är så mätt så man kan gå och lägga sig och somna direkt.


Imorgon måste jag också ringa försäkringskassan och fråga lite saker, inte jättekul eftersom de drar rätt mycket pengar från mobilen när man ringer, och det är ju oftast rätt lång kö med..Hoppas på att det går snabbt! Älskling ska till skolan igen och jag ska inte göra så mycket alls. Fixa i ordning datorn om det kommer med posten, annars ska jag bara ta det lungt. Gå ut och gå en promenad kanske :) Om vädret tillåter, vilket det inte ser ut som nu men det kan ju ändras :)


Nu ska vi nog sätta oss i sängen och mysa med film; Red Riding Hood. Jag tror att den är rätt bra faktiskt. Igår såg vi Insidious och den var riktigt läskig, men bra. Skulle aldrig våga se den ensam, men det är en annan sak ;) 

Ha de gött!

Kramar,


//Mikkiz   

Av LillMikkiz - 28 maj 2011 07:56

Tjo!

Igår hade vi en underbar dag tillsammans på minigolf banan, sen till city och käka kinamat! Nomnomnom! Efter det tog vi bilen och åkte till kolmården och tropicariet, Stavning xD

Jättekul, fina djur det finns alltså..Sen att en liten urgullig apa sätter sig på en gren precis över huvudet på mig och lägger en blaja på min kind är en annan sak.. O.o Euuuuwww! Sen klappade vi rockorna, och försökte undvika att nudda blåsfiskarna xD Vi lyckades rätt bra faktiskt ;) Tunneln med hajarna var det som kom näst och så klart var det jag som blev rädd xD Står med ryggen mot fönstret, vänder mig om och ser en stoor jäkla haj simma mot mig O.o haha ascoolt!! :D (bara lite överexalterad) ;D B)

När vi kom fram till den lilla shopen blir man ju så klart förälskad i alla saker på samma gång xD Där har dom lyckats.. Det slutade med att jag köpte en liten delfin :D

Efter det var nog alla lite trötta och vi åkte hem och de släppte av mig utanför porten :) En superdag med vännerna som vanligt<3


Väl hemma, hade älsklingen köpt saker till tacos, och maten var så gott som klar, så det var nästan bara att hugga in! Underbar är han! <3 Tittade lite på Family Guy samtidigt som vi åt och sen bara myste vi. :) En superavslutning på en superdag helt enkelt. :) Kan nog inte bli så mycket bättre tror jag!


Gick in och kollade mailen nu och såg att cdon har skickat iväg mitt paket :D Yaaay! Då får jag nog min lilla Netbook Dot på måndag skulle jag tro! Gött moos!


Älsklingen har redan satt igång Xbox 360:t så jag ska nog mysa ner mig i soffan bredvid honom och ta det lungt. Skriver senare om jag har något annat kul att berätta om. :)

Ha de bäst,

Kramar


//Mikkiz   

Av LillMikkiz - 27 maj 2011 09:11

Hej hopp!

Nu är det äntligen fredag, så skönt det är..Visst att jag är ledig, men det är ändå den där speciella fredagskänslan. Igår hade jag en superdag tillsammans med syster och hennes kompis från Norrland. 15 timmars tågtid..Låter jobbigt. Jag, Syster och hennes pojkvän hämtade upp kompisen på stationen och sen åkte vi till stan och gick runt lite, tog en fika och hade det bra. Senare mötte vi upp Älskling och en kompis vid Olearys! Middag ute med vännerna är aldrig fel!


Efter det åkte vi hem och älsklingen hade bestämt att han skulle hämta sin nya dator samma kväll, så medans han gjorde det så myste jag ner mig i sängen och bara hade det bra, mohaha. Nu är han i skolan, så jag snodde åt mig datorn, haha ne, jag fick faktiskt lov att använda den ;)


Själv har jag nu beställt en netbook :D Ascool, vit och metallicrosa, kan inte bli mycket bättre va? ;) Så jag hoppas att jag får den på måndag eller tisdag.

Jag kan inte åka till pappa i helgen som bestämt :/ måste vara hemma och packa det sista innan flytten, annars hinner jag inte. Det är ändå en del kvar att göra, prydnadssaker och gardiner och sånt.. Men det ska nog gå snabbt när man är två tror jag :)


Idag var det tänkt att jag skulle hänga med vännerna ut och spela minigolf, men så klart regnar det..Vi får se om det blir innomhusgolf istället eller om vi hoppar över det helt. :) Jag är inte jättesugen på att gå ut, har ont i halsen :S Ingen aning om varför, men det är en annan sak. I eftermiddag ska vi kanske till tropikariet i kålmården, hoppas att halsontet och snoret i näsan försvunnit tills dess! Annars får jag vara hemma och laga tacos tillsammans med älsklingen, och det är ju inte fel det heller!

Några bilder på netbooken jag beställt:

    


Ha de gött!

Kramar,


//Mikkiz   

Av LillMikkiz - 25 maj 2011 12:37

Sommar, sommar och sol...nja kanske inte riktigt än, men snart så! Har inte tagit ett utedopp än i år, men jag tror att det kan bli ändring på det. Om det är fint väder nästa vecka så kanske vi åker till simhallen och tar oss ett utedopp! Vem vet ;)

Nu är det bara 6 dagar kvar tills jag flyttar..Fick pengarna idag, så jag ska betala min allra första hyra ikväll eller imorgon. För det gills ju inte riktigt att jag betalat dem åt älskling ett par gånger. Nu är det ju med mina egna pengar till min egna lägenhet ;) Så det är ju lite skillnad.


Sen måste jag ringa en massa viktiga samtal..Inte så kul det heller, men det måste göras. Om elen tillexempel, så att jag inte blir utan el som jag och älsklingen blev när vi flyttade hit.. O.o Vi fick tända massa ljus och sätta upp överallt och städa i dunklet. Men det gick bra trots allt!

Den 1 juni ska jag alltså hämta nycklarna. Förhoppningsvis lämnar den förra hyresgästen in sina nycklar i tid.. :)


Ikväll var det tänkt att vi skulle på bio, men det blir nog inget med det eftersom älsklingen börjat skolan nu och inte vill komma hem allt för sent. Och jag förstår honom. Det är rätt mycket att göra när man pluggar ju..Så vi får kolla på bio en annan dag istället. Vi kan ha filmkväll hemma tillsammans i soffan! Vi köpte en maxibag med ostbågar igår så det kan vi ju ha till! Det blir toppen tycker jag! Mohaha :D


Har också plockat fram mitt 1000-bitars pussel nu, får se om jag hinner lägga klart det innan flytten, det är tveksamt alltså. Jag har lagt klart det en gång innan så kanske att jag klarar det ;) Kämpar på!

Nej nu ska jag gå och diska, jättekul xD

Ha de bra!

Kramar,


//Mikkiz   

Av LillMikkiz - 24 maj 2011 09:17

Hey!

Sitter här och spelar Assassin's Creed. Riktigt kul spel faktiskt. Vill ni ha mer information om spelet kan ni kolla på min pojkväns blogg; Gamermedia.bloggplatsen.se!

Nu har jag bärjat kolla på IKEAs hemsida och se vad det är för saker jag behöver till nya lägenheten. Det enda jobbiga med det är att det finns så himla mycket! Hur ska man kunna välja bland allt? xD Men men, jag hoppas att jag kommer hinna välja klart till nästa vecka i alla fall ;) Idag blir det en "ta det lungt" - dag igen antar jag, regnar ute så jag tror inte att jag vill gå ut just nu. Får se om det blir uppehåll senare! Och jag vet att jag har varit dålig på att lägga upp foton..Men jag har inte fixat batterier till kameran än O.o Ska göra det så snart jag bara kan :)

Föresten, en konstig sak att se när man går ut i köket och kollar ut genom fönstret är en toalett som står i fjärde våningens fönster i huset mitt emot..hmm..klurigt.

Imorgon blir det nog bio hoppas jag! Tillsammans med tre underbara vänner och älskling. Och förhoppningsvis får jag in mina pengar tidigt imorgon så att jag kan köpa lite grejer som behövs. :)

Nej, nu ska jag spela lite mer hörreni, ha det jättebra!

Kramar


//Mikkiz      

Av LillMikkiz - 23 maj 2011 07:50

Hellu!

Japp, jag är redan vaken, till skillnad från andra dagar d: Den största andledningen är att älsklingen ska till sin utbildning idag för första gången. Så nu fram över kommer jag att vara ensam hemma på dagarna, inte superkul men det funkar! Själv börjar jag nog plugga när jag flyttat så att jag har fått ordning på allt först.

Idag var det alltså måndag igen, hoppas att det blir lite finare väder så att man kan gå ut lite senare, just nu är det lite molnigt. Vaknade i natt av att regnet slog mot rutorna. Men men, nu är jag tillräckligt utvilad i alla fall, har just ätit frukost och funderar på vad jag ska göra härnäst. Det är rätt stökigt i lägenheten så kanske borde städa lite..Hmm..Får se hur det blir med den saken ;)

Annars blir det väl musik som vanligt! Story of the year, linkin park, breaking benjamin, ja de vanliga. Skulle vara roligt med lite ny fräsh musik, någon som har några tips? Gärna något med lite fart i ;)

Nej, nu ska jag ta plats i soffan och se vad som går på tv så här dags på dygnet!

Ha de gött!


//Mikkiz   

Ovido - Quiz & Flashcards